Logowanie do konta

Hasło *
Zapamiętaj Mnie

Utwórz konto

Pole oznaczone gwiazdką (*) jest wymagany.
Imie

Menu Style

Cpanel
  • Zapraszamy do Publicznego Gimnazjum nr 4

Witamy na stronie Publicznego Gimnazjum nr 4 im. K. K. Baczyńskiego w Bełchatowie. Zapoznajcie się z historią i dniem dzisiejszym naszej szkoły.Czytaj więcej

• Zagłosuj na bełchatowską zatoczkę postojową!

Zatoczka postojowa ,,Pocałuj i jedź” koło Szkoły Podstawowej nr 1 to bełchatowski pomysł zgłoszony do ogólnopolskiego konkursu promującego najbardziej inspirujące projekty budżetów obywatelskich.....Czytaj więcej

• Bełchatowska Karta Rodziny

Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania i wydawania Bełchatowskiej Karty Rodziny oraz Karty Dużej Rodziny dostępne są na stronie Miasta Bełchatowa www.belchatow.pl w zakładce Bełchatowska Karta Rodziny i znajdują się w odpowiednich podkategoriach....Czytaj więcej

• Dokumenty szkolne

Witamy w dziale DOKUMENTY SZKOLNE. Możecie tu pobrać dokumenty dotyczące funkcjonowanie naszej szkoły. Tu też znajdziecie interesujące publikacje i programyCzytaj więcej

• Informacje bieżące

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat aktualnych wydarzeń w Publicznym Gimnazjum nr 4. Znajdziecie je w dziale dziale INFORMACJE BIEŻĄCECzytaj więcej

• Nasze osiągnięcia

W ciągu 10 lat istnienia nasza szkoła osiągnęła naprawdę wiele. Nasi uczniowie zajmują wysokie miejsca w konkursach i olimpiadach przedmiotowych oraz w rozgrywkach i imprezach sportowych.Czytaj więcej

• Oferta naboru do PG4

Tu znajdziecie wszystkie potrzebne informacje dotyczące naboru do Publicznego Gimnazjum nr 4. Zachęcami szczególnie do zapoznania się z ofertą edukacyjną oraz broszurami informacynymi dotyczącymi naboru uczniów szkół podstawowych do klas I naszego gimnazjum.Czytaj więcej

• Nabór Optivum - klasy III

Zapraszmy uczniów klas III naszego gimnazjum do zapoznania się z zasadami naboru do szkół ponadgimnazjalnych. Tu znajdziecie wszystkie potrzebne informacje dotyczące systemu elektronicznego Nabór Optivum.Czytaj więcej

• Fotogaleria szkoły

Zapraszamy do naszej szkolnej Fotogalerii. Tu spotkasz się z historią i teraźniejszością naszej szkoły. Zdjęcia są zapisem naszych przygód, sukcesów, wspomnień, są jak ziarenka piasku pozostawione w kieszeni na pamiątkę...Czytaj więcej

• Fanpage PG4 na Facebooku

Zapraszamy do Fanpage Publicznego Gimnazjum nr 4 w Bełchatowie na Facebooku.Czytaj więcej

O szkole

szkolaUchwałą Nr 35/IV/99 Rady Miejskiej w Bełchatowie z dnia 10 marca 1999 roku utworzono z dniem 1 września 1999 roku miejską jednostkę organizacyjną o nazwie Publiczne Gimnazjum nr 4 w Bełchatowie .... .

Czytaj dalej

Patron szkoły

baczynski partret2Krzysztof Kamil Baczyński (pseudonim Jan Bugaj) urodził się 22 stycznia 1921r. w Warszawie. Ojciec - Stanisław - był krytykiem literackim, publicystą,  historykiem literatury, jedną z ciekawszych postaci...

Czytaj więcej

Symbole szkoły

logo3 oficjalDnia 12 czerwca 2003 roku Prezydent Miasta Bełchatowa p. Marek Chrzanowski przekazał naszemu gimnazjum AKT USTANOWIENIA SZTANDARU...

Prezentacja szkoły

Tu jesteśmy

Please update your Flash Player to view content.

Londyński Dziennik

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Napisał  | Dział:: Nowości

Sobota, 22.04.2017

Początek zapowiada się dobrze. Mimo drobnej przygody z zapomnianym paszportem wszyscy w komplecie wyruszamy w stronę granicy. Nasza „szczęśliwa trzynastka" zajęła tył autobusu. Szybki postój na obiad i wjeżdżamy do Niemiec. Drobną atrakcję zapewnia nam nasz przewodnik Pan Maciej. Po godzinie 22:00 zatrzymujemy się, by wykonać wieczorną toaletę. Jednak tym razem po wejściu do pojazdu zastajemy wielkie dwupiętrowe łóżka zamiast foteli. Wszyscy, a przynajmniej większość, zapada w sen.

Niedziela, 23.04.2017

Następnego dnia już koło godziny 4:00 zostajemy obudzeni. „Hej, Miśki! Czas wstać!" - wciąż rozbrzmiewa w głośnikach, opiekunowie składają nasze posłania, a my porządkujemy nasze rzeczy. We francuskim Calais przechodzimy kontrolę dokumentów i po 6:00 wsiadamy na prom, płynący w stronę Dover. Już z daleka widać słynne Białe Klify. Po długiej drodze przez Niemcy, Belgię, Holandię i Francję zmęczenie daje się we znaki, lecz mimo to wszyscy ruszamy zwiedzać malowniczą Anglię. Piękne widoki od samego początku zapierają dech w piersiach, a architektura zachwyca nasze oczy. Pierwszym punktem programu jest Greenwich Park ze słynnym królewskim obserwatorium i południkiem zero, który możemy zobaczyć. Panorama Londynu, która przed nami widnieje, wyraźnie ukazuje różnice między innym stylem i czasem poszczególnych budowli.

Po środku klasyczny Queen's House, a w tle nowoczesne dzielnice biurowe, do których zaraz udajemy się metrem. Stojąc u podnóży takich „drapaczy chmur", większość czuje się pewnie jak mały człowiek w wielkim mieście. Zachwycające jest również to, jak w ciągu dziesięciu minut przejazdu z jednej stacji do drugiej można znaleźć się w zupełnie „innym świecie". Tego samego dnia przez miasto biegnie London Marathon, co odrobinę utrudnia nam swobodne poruszanie się. Mamy jednak okazję śledzić to dość ważne dla Londyńczyków wydarzenie na żywo. Następnie szybka przesiadka na stacji Holborni idziemy zwiedzać monumentalne Tower of London, słynące z historii o krukach. Zaraz po tym pędzimy do jednego z najsławniejszych miejsc w Londynie – Tower Bridge. Krótki postój nad Tamizą i spacerem kierujemy się do ostatniego już dzisiaj punktu programu, mijając po drodze Teatr Szekspirowski. Podziwiamy Katedrę św. Pawła i znów pędzimy metrem, tym razem już prosto do hotelu w Hounslow. Zakwaterowujemy się, szybki prysznic i wszyscy padamy zmęczeni na łóżka.

Poniedziałek, 24.04.2017

Trzeci dzień wycieczki zaczynamy od śniadania i zrobienia sobie prowiantu. Tym razem do centrum Londynu udajemy się autokarem i wysiadamy przy Piccadilly Circus. Słuchamy historii tego miejsca, oglądamy słynne banery reklamowe i stamtąd piechotą udajemy się na Trafalgar Square. Tam zwiedzamy The National Gallery, gdzie widzimy dzieła wielu słynnych malarzy, takich jak Vincent van Gogh, Rafael czyPablo Picasso. Opuszczamy budynek, przed którym możemy spotkać przedstawicieli sztuki ulicznej, i kierujemy się w stronę dzielnicy Soho, czyli miejsca, gdzie w nocy można zobaczyć najwięcej. Po drodze przystajemy, by obejrzeć China Town i podziwiać niesamowity widok ozdób z kultury Chin. Następnym celem jest The British Museum. Tam możemy zwiedzić nie tylko zabytki Wielkiej Brytanii, lecz także zobaczyć eksponaty z całego świata, począwszy od starożytnego Egiptu, do krajów kwitnącej wiśni. Znów kierujemy się do Hounslow, tym razem jednak na małe zakupy. Po równie emocjonującym dniu udajemy się na obiadokolację do zaprzyjaźnionej już restauracji i wreszcie mamy dłuższą przerwę na odpoczynek.

Wtorek, 25.04.2017

Tego dnia, również autobusem, udaliśmy się do dzielnicy „królewskiej" – Westminster. Zaczęliśmy od sesji zdjęciowej z czerwoną budką telefoniczną i Big Ben'em w tle. Mogliśmy podziwiać w całej okazałości Pałac Westminsterski. Zaraz potem udaliśmy się na 10 Downing Street, gdzie znajduje się słynna siedziba premiera. Przy okazji mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w paradzie ku czci poległych oraz zobaczyć orkiestrę w klasycznych strojach służby Królowej Elżbiety II. Wciąż na pieszo kierowaliśmy się do St. James's Park, gdzie natura i oswojenie zwierząt (np.: wiewiórki) może wprawić w osłupienie. Spod Buckingham Palace ruszamy autokarem do najsłynniejszego muzeum figur woskowych - Madame Tussauds. Spotkać tam można mnóstwo ciekawych „osobowości". Dzień się jednak nie kończy! Szybko ruszyliśmy pod ogromne młyńskie koło. Widoki z kapsuł London Eye zdecydowanie zostają w pamięci na długo. Znów do naszej „dzielnicy mieszkalnej" i obiadokolacja. Przebieramy się i ponownie pędzimy do centrum, na tzw. London by night. Tym razem mamy okazję zobaczyć to miasto nocą. Stacjonujemy głównie przy Leicester Square, gdzie korzystamy ze swoich umiejętności rozmawiania w języku angielskim i wykonujemy drobne zakupy. Wracamy, pakujemy się i ostatni raz śpimy w hotelu.

Środa, 26.04.2017

Ranek to głównie śniadanie i pakowanie swoich rzeczy do autokaru. Szybka podróż metrem i wchodzimy do Natural History Museum. Co prawda nie mamy czasu, by zwiedzić dokładnie cały budynek, ale jest go na tyle wystarczająco, by zobaczyć realistyczne dinozaury i inne ciekawe działy. Dziś podróżujemy głównie metrem, a następną stacją jest Covent Garden. Spotykamy tam ulicznego magika i stoiska z ręcznymi robótkami. Miejscem, gdzie udajemy się potem, jest niespodzianka – zwłaszcza dla fanów Harrego Pottera. Jedziemy na dworzec King's Cross, a dokładniej na peron 9 i ¾. Ostatnim przystankiem w Londynie jest Oxford Street, czyli siedziba wielu sklepów, do których oczywiście się udajemy. Ostatni raz przemierzamy drogę metrem, udając się na obiadokolację i wyruszamy w drogę powrotną do Polski. Tym razem jednak kanał La Manchepokonujemy tunelem. Wieczorem znów rozkładamy siedzenia i zasypiamy.

Czwartek, 27.04.2017

Rano budzimy się ok 7:00, a w południe już jesteśmy w Polsce i jemy śniadanie. W godzinach popołudniowych meldujemy się w Bełchatowie. Wycieczka się udała. Choć byliśmy w Londynie tylko kilka dni, mogliśmy poznać coś odmiennego od kultury i historii Polski, a większość z nas pewnie już chce tam wracać.

Roksana Włodarczyk, kl. IIIc

Czytany 2401 razy
Ostatnio zmieniany Sobota, 06 maj 2017 14:12
administrator

@andhis

Serwis społecznościowy

Bądź na bieżąco o najnowsze informacje z naszego serwisu: